středa 4. ledna 2017

Hrubýn

Celý rok 2016 jsem se tady neozval. Mnoho lidí na internetech nadávalo, že tento rok byl ten nejvíc uplně na kokot nikdy víc. Řekl bych že takový rok 1916 byl možná trochu horší, sice neumřel Snape, Leia a Prince, ale zařvalo dost no-name kluků v helmách a v zákopech. Ale o tomhle smutném jsem mluvit nechtěl.

Dnes na to pundem zvesela. Včera v práci, když jsem tvořil hodnoty zakupitelné za sedmnáct peněz v každé dobré trafice, se mi posral program na tvorbu novin. Zkrátka se sekl a když mě přestalo bavit sledovat ten výsměch v podobě přesýpacích hodin, program jsem vypl a zatím jsem zajel do hlubin archivu novin. Našel jsem si rok 2014 (kdy mimochodem umřel Robin Williams, Philip Seymour Hoffman, Joe Cocker, Gabriel García Márquez nebo Eusébio), kdy jsem pracoval v oddělení příloh a dělal jsem i přílohy pro děti... A našel jsem tam svou básnickou tvorbu. O kterou bych se s vámi chtěl takhle ze startu roku podělit.


Na co chtějí děti křečka?

Přiběhla Bára za tátou:
„Tati, tati, kup mi křečka!“
„Už máš doma kočku pátou.
Nekoupím ti ho a tečka!“

Bára se moc rozplakala.
„K jakýmu je křeček dobru?“
 ptal se táta. Bára řvala:
„Něčím musím krmit kobru!“


Prase miluje krávu
Jednou se pašík zamiloval
do strakaté kravičky.
On na dálku ji obdivoval
milostnými psaníčky.

Zvířátka mu to vymlouvala:
„Vždyť jste k sobě nehodící!“
„Hodíme se! Vždyť jsme odmala
 oba sudokopytníci!“

Dalekozrakost je prevít
Ze školy se přiřítila
malá třeťačka Deniska.
Tašku doma zahodila,
 bulí a náhle zavříská:

„Prý mám velkou oční potíž:
Mám nosit brýle, čočku spojku!
Při testu prý vadí totiž,
 že mám tahák na Á trojku!“

Skoro výlet
Otík spolu s mámou, tátou
Sbalili si svačinky.
K tomu svetr s věrnou mapou.
Pro jistotu holínky.

Natěšení na nádraží
Chtěli lístky do ruky.
Dnes se nikam nevyráží!
Vlaky mají výluky


Tvrdý medvěd knihovník
Řekla si v lese zvířátka,
že knihovnu si založí.
Že ani jedno z nich zkrátka
do kina už nevkročí.

Teď knihovník medvěd mlátí
vlka někde na louce.
Ať mu okamžitě vrátí
O Červené Karkulce!


Lepší mluvit slušně
Mluvil jeden Kuba sprostě,
Až od pusy se prášilo.
Jeho mámu to však prostě
Nekonečně trápilo.

Vzala syna za lékařkou,
Ať to z Kuby vybuší.
Dala mámě radu hořkou:
„Kupte si špunty do uší!“


Naháči a pahýly
Smáli se smrk s borovicí
dubu s bukem, topolem:
„Bez svých listů v plískanicích
nazí jste jak batole!“

Topol jim hned na to řekl:
„Radši budu v zimě nahý,
než aby mě někdo sekl
a na Vánoce byl bych pahýl!“


Tlusťoch Tadeáš
Vždycky po dobrém obědě
Tadeáš šel do spíže.
Mamince lživě pověděl,
že do knih jde nahlížet.

Místo knih ten malý čuník
hltal tuny sladkostí.
V tělocviku však teď funí.
Má problémy s rychlostí.


Bez čepice nikdy více
Malá myška na Tři krále
šla na nákup. Ohákla se.
Nešla v čepce! Ani v šále!
Teď má chřipku jako prase.


Rychlé nohy nejsou vše
Gepard Jindra běží ulicí,
až se mračno prachu zvedá kolem.
Nemůže. Cítí to na plicích.
Křičí: „Měl jsem už být ve škole!“

Na co ti jsou rychlé nohy,
když nevstaneš včas ráno?
Místo sprintu rozviň vlohy
V poznávání hodin, kámo!


Mamut musí k zubařce
„Drahý synu, jdeme zítra
k zubařce na kel-trhání,“
řekl táta mamut zjitra.
Dítě to k slzám dohání:

„Proč musím jít? Vždyť jsem zdravý!
Křivda! Prokřičím celou noc!“
Táta mamut důvod praví:
„Máš čtyři kly. A to je moc!“




Žádné komentáře:

Okomentovat